Inovația – Cheia creșterii constante a acțiunilor Facebook

Încă de la apariţia sa din 2004, Facebook continuă să surprindă analiștii financiari prin creșterea constantă a preţului acţiunilor. Odată cu publicarea raportului financiar pentru semestrul doi al anului curent, compania a afirmat că rezultatele au depășit chiar și propriile așteptări.

Dacă în anul 2015 prețul unei acțiuni era de aproximativ 75 de dolari, în septembrie 2017, valoarea unei acțiuni  a depășit pragul de 170 de dolari.

Succesul companiei se datorează interesului acordat utilizatorilor, deciziilor financiare luate și politicii de inovație.

Scopul Facebook este de a le da oamenilor oportunitatea de a schimba păreri, împărtăși experiențe și bineînțeles, de a crea o comunitate de utilizatori interconectaţi care creste, în prezent, cu 5 conturi noi pe secundă.

Reţeaua de socializare fondată în 2004 s-a transformat într-un fenomen global și are peste 2 miliarde de utilizatori

În iunie 2017, numărul utilizatorilor Facebook a crescut cu 17% faţă de anul precedent. Această popularitate se datorează faptului că site-ul crează conexiuni nu numai între indivizi, dar și între companii, organizaţii sau/și persoane publice.

Statisticile mai arată că la fiecare minut, peste 136,000 poze sunt încărcate, 510,000 de comentarii sunt scrise și 293,000 de statusuri sunt updatate.

Facebook crește și înovează prin platforme, filtre și efecte speciale

Camera Effects este o platformă interactivă care le oferă utilizatorilor posibilitatea să folosească diverse filtre pentru a-și personaliza pozele prin efecte vizuale amuzante. Chiar dacă momentan platforma este accesibila doar prin intermediul camerei video Facebook sau de pe telefoanele mobile smartphone, dezvoltatorii lucrează la o versiune compatibilă și cu realitatea augmentată pe partea de hardware, precum Eyeglasses.

Pentru a-și fideliza și crește numărul de utilizatori, Facebook urmează să lanseze mii de efecte speciale, programe de recunoaștere a obiectelor, cât și de aproximare a distanței la care sunt situate acestea.

Mark Zuckerberg, fondatorul companiei, împarte viitorul imaginilor augmentate, în 3 categorii: transformarea obiectelor din lumea reală prin adăugarea de informații sau semne, suprapunerea obiectelor virtuale cu cele reale și modificarea obiectelor prin adăugarea de efecte speciale, precum aburul de la o cană de cafea fierbinte.

Alte platforme care au avut succes în rândul utilizatorilor sunt Watch și Show Pages

Watch oferă  oamenilor posibilitatea de a urmări seriale sau emisiuni, care pot să fie transmise în direct sau înregistrate.

Pentru a ajuta utilizatorii să găsească seriale asemănătoare, sau să fie la curent cu emisiunile urmărite de prietenii lor, Watch a inclus secţiuni personalizate, precum „What Friends are Watching”.

Show Pages este o platformă complementară Watch-ului și conține informații despre seriale, videoclipuri, emisiuni, etc. Utilizatorii pot crea relații și grupuri  în funcție de preferințe și totodată să fie la curent cu noutătile.

Viziunea pe termen lung a reţelei de socializare este ca pe lângă introducerea și implementarea de efecte și platforme speciale, să dezvolte tehnologii ce vor permite accesul la informații, fără a mai avea nevoie de diverse dispozitive ci doar de un cont de Facebook.

Leave a Reply