Ce este pokemon go si care sunt implicatiile financiare?

pokemon-goPokemon Go – jocul de care nu am auzit niciunul dintre noi pana acum cateva zile este noua unealta de facut bani pe banda rulanta.

Ce este Pokemon Go?

Jocul a fost dezvoltat de Niantic, fost startup la Google, si este primul mare succes intr-un nou tip de joc pe mobil, cunoscut sub numele de “realitate imbogatita’’. ‘’Freemium game’’- aplicatia (lansata pe 6 iulie) se poate descarca gratis, cu optiunea de a plati pe parcurs pentru caracteristicile si itemii premium pe care utilizatorii ii doresc din continutul jocului.

Foloseste Google Maps si GPS pentru a marca locul in care te aflii ca zona de joc. Creezi un Pokemon pe care-l instruiesti si alti Pokemoni sunt amplasati in apropierea locatiei tale reale. Prima misiune e sa-i vanezi si sa-i capturezi cu ajutorul telefonului.

De ce este asa de popular?

Practic le permite utilizatorilor sa-si transforme in realitate fantezia din copilarie (sau prezent) de a deveni un maestru Pokemon, lucru pentru care oamenii sunt dispusi sa plateasca, de aici si succesul incredibil.

Cercetarile efectuate de emarketer.com au aratat ca in 2015 veniturile din aplicatiile mobile pentru jocuri au fost estimate la 1.82 miliarde de dolari in SUA. In schimb, profitul din download-ul jocurilor a fost estimat la 1.22 miliarde de dolari. In plus, se asteapta ca veniturile din cumpararea aplicatiilor sa creasca cu 9.4% in 2016, iar cele din descarcarea jocurilor sa creasca cu 8.1%. Asta inseamna ca aplicatiile de mobile gaming vor deveni un factor proeminent pe piata jocurilor pe mobil, conceptul de realitate imbogatita urmand sa fie exploatat la maximum.

Si de unde ies banii?

Investitorii pot ridica spranceana a neincredere: aplicatia e gratis, Niantic e inca privat si nu se poate investi, trendurile ard intens si apoi mor la fel de brusc. Nebunia Candy Crush Saga care s-a dezumflat cu pierderi de pana la 50 de procente pentru investitorii in actiuni la producatorul King Digital, e inca recenta. Si atunci-de unde vin banii?

Ca la toate business-urile de succes, totul sta in strategie si eficacitatea implementarii ei. Sa vedem punctual:
Aplicatia gratis.
Avem un joc foarte cool pe care-l poti accesa gratis. Ca sa devina si mai cool trebuie sa platesti. Scenariul e urmatorul: te plimbi prin acest taram magic rezultat din imbinarea dintre realitate si tehnologie si miza e sa faci fix ceea ce-ti place (sa te joci). Dar pentru asta ai nevoie de: Pokeballs-folosite ca sa prinzi Pokemonii; tamaie ca sa-i atragi pe indivizi, rezerve mereu reinnoite, depozit pentru rezerve, sau Pokecash cu care sa procuri aceasta infrastructura. Ai plati ca sa te poti juca in continuare? Toti ceilalti o fac. Si chiar substantial.
Operatorii de telefonie mobila prospera.
CEO-ul T-Mobile, John Legere, a dezvaluit ca Pokemon le-a produs o dublare a download-ului in weekend si un trafic de patru ori mai mare. Cu aceste date, premisa e ca astfel de jocuri vor imbogati operatorii de telefonie mobila. Imagineaza-ti ca esti un tata a carui fiica a devenit dependenta de Pokemon Go. Ce vei face? O upgradare de contract pentru ca ai nevoie de mai mult trafic. Deci platesti.
Nintendo e marele castigator.
Analistii de marketing de la Sensor Tower estimeaza ca Nintendo si-a bagat in buzunar cam 1.6 milioane de dolari pe zi. Adica 564 de milioane de dolari intr-un an. Indicii NASDAQOTH:NTDOY, bazati pe active de la Nintendo au crescut in valoare. Valoarea de piata a firmei s-a dublat de cand s-a lansat jocul: in mai putin de o saptamana au scos in jur de 36 de miliarde de dolari. Au castigat. Si chiar substantial.

Leave a Reply